>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   MAGICK MUSICK 2010 open air festival - 19.6.2010, Čermná u Sušice - Bouda Oasis

MAGICK MUSICK 2010 open air festival - 19.6.2010, Čermná u Sušice - Bouda Oasis

Spousta kariéristickejch publicistů - která ve svým vývojovým stádiu přeskočila regionální tisk - velmi často doslova zneužívá slovo kult tam, kde nemá vůbec co dělat. A když se mohou jednou za rok opravdovýmu kultu přiblížit, zůstanou kde? Doma. Tenhle report z druhýho ročníku Magick Musick open air festivalu teda zmáknu sama, byť jako čestná členka pořadatelského týmu. Před festivalem jsem s klukama přinesla festivalovou pozvánku, na kterou tímhle reportem pouze navážu. A utáhnu.

KUSUMAM z Písku je skromná, ale maximálně výrazná kapela, která nemá co do stylu v České republice konkurenci. Bez problémů a s radostí otevřela pro první návštěvníky, kteří ji dokázali náležitě ocenit, a sice jak ohlasem, tak následujícím pořizováním gramodesek.

ARAN EPOCHAL sype vinyly ruku v ruce se zajímavými, srdcem opatřenými písničkami. Naživo to ale bylo víc než z desek, hutnej přednes a obraz chlápka, co to myslí upřímně jako když původem velkoměstskej nomád hledí přes oblaka blahodárnýho dýmu do rozlehlejch šumavskejch hvozdů a z jeho výrazu úplně cejtíš: „Nejvíc, vole!“.

SPORTO nepřijedou a Šampón zpívá falešně, byli přesvědčeni všichni ti, co nakonec stejně nedorazili, jenže Sporto byli skvělí a na precizním výsledku jim záleželo stejně jako všem, kdo kdy na Boudě vystupovali. Nevnímala jsem všechny skladby, ale vládla deska SPORTO "More" a z ní zazněla třeba mrazivá skladba "Dva zuby". Naživo ještě o kus důrazněji. Tak je to jasný, nikdy se nevdám.

Plakát 2010.

SEE YOU IN HELL vládli! Extrémní hard core / thrash tak, jak ho v Český republice a zároveň Japonsku umí podat jen pár vyvolených. O nadhledu získaném léty a aktuálně jisté solidárnosti s faktem, že ač má festival v podtitulku alternative / hardcore / metal, tak letos žádná metalová kapela nevyšla, svědčila upomínka na Big Bosse a jeho "Hřbitov" (rozuměj spontánní rytmický cover Root coby hudební doprovod kulisy k výměně přetržené struny).

DEVEROVA CHYBA zadula po pěti letech na Boudě a vyhlásila na delší dobu poslední vystoupení. Kombinace, které - ruku v ruce s rytmickými orgiemi non plus ultra - by býval odolal jenom Neználek na Boudě. Toho jsem tam ten den naštěstí nepotkala ani jednoho. A s holkama se až na pár výjimek moc nebavim.

SKUPINA ŠTĚSTÍ je současný charismatický počin pana Sisiho, jehož vyřvaný pravdy se táhly širou Šumavou s takovým důrazem, jako když plameny objímají ty nejsilnější trámy zapálenýho domu. Asociace s Esgmeq je na místě, protože v podstatě není důležitý, jakými konkrétními muzikanty je tenhle živel obklopenej - pokud to tam kapela má, funguje to prostě znamenitě!

ONANIZER je jedna z naprostých špiček českýho grind coru, která se - na rozdíl od svých žánrových kolegů - nebere smrtelně vážně. Kapela dorazila málem hromadnou dopravou, původně žehrala na poslední místo, ale po milém zjištění, že nemalý počet publika setrval právě na ni, byla rázem tou nejšťastnější na světě a koncert si užívala, jako kdyby jich neměla stovky a stovky za sebou.

ROOTS RIOT SOUND SYSTEM lze na závěr shrnout krátce - čím je pan Želva starší, tím je jistější, že nepoleví. Punk rock do rozbřesku a totálního konce sil.

Závěrem stručný vzpomínky velký dík tvrdýmu jádru fanoušků, bez kterých by tyhle akce proti proudu vůbec nešly dělat! Je to s podivem, ale festival neskončil ztrátou. Blázni sice neslaví materialisticky, ale budiž - pár drobnejch v plusu (ty vole, počítali jsme vlastně vůbec všechen ten projetej benzín?) mj. odkrylo termín dalšího ročníku, který připadá na sobotu 18.6.2011 a na facebooku už teď potvrzuje účast právě to nejtvrdší jádro! Miluju vás!

Nenechávejte vinyly na sluníčku!

Obloha jak od malíře.

Stan stojí. Chčije jako svině.