>>>   R e c e n z e   >>>   BLOOD IN OUR WELLS "Echoes Of Desolation"

BLOOD IN OUR WELLS "Echoes Of Desolation"

(2014|04|20 Forced Expression, Truemmer Pogo, Waking The Dead Records)

Ponurost, deprese, sten a pláč.

Na jaře 2014 vyšla, zkraje roku 2015 se k nám dostala a na podzim roku 2016 přinášíme pár slov o debutové gramodesce tajemné moravské kapely připodobňované k dezolačnímu metalu, respektive atmosférickému black metalu prokládaného feelingem temného hardcoru. Samolepka na vrchní ochranné slídě obalu poukazuje na black / crust, ale s cítěním žánru je to jako s pověstným stem lidí a stem chutí.

Dnes si album většinou můžete okamžitě - ještě před dočtením recenze - pustit online a posoudit sami. Jak je to s tím žánrem, nahrávkou a do jaké míry budete potřebovat vlastnit její fyzickou podobu. Taková doba nastavuje nové, vysoké standardy na kvalitu vzezření obalu, zvuku, často i barvu vinylu. Jestli je to dobře či zle se můžeme donekonečna dohadovat, každopádně pravda je jako vždy někde mezi. Zabijácky výpravné edice posunují estetiku vnímání do ještě nedávno netušených dimenzí, ale zároveň se s tím začíná vytrácet původní poslání gramodesky ve světě hardcoru - přinést především hudbu a přirozeně nějaké hlubší sdělení. Vinylový svět tápe, je napadán supy, kteří někde v dáli mimoděk zahlédli kořist, na které vydrží pár dnů bez hladu. Hardcorové desky a undergroundovou kulturu to nezabije, ale každopádně zbrzdí.

LP Blood In Our Wells je z výše uvedeného pohledu obyčejně vypravená deska. Na černobílém obalu a v minimalistické grafice převažuje černá barva, v názvech písní se neřeší diakritika, což tedy nepovažuju za šťastné, nicméně na inlayi uvnitř už je všechno v pořádku. Čirý vinyl je špinavý jako témata textů, vše tu zdánlivě souvisí se vším, a ponechme vlastně stranou, zda jde o záměr či nikoliv.

Hrdelním projevem odkapávají slova jak slzy Matky Země po všem, co jsme jako lidstvo vůbec schopni předvézt. Ztrácíme jakýkoliv nadhled. Jen chamtivost, nezájem, zoufalství, chaos, odcizení a strach. Texty neobsahují o mnoho více slov, ve své krátké obžalobě jsou dostatečná. Nelze v nich najít pozitivního slova, jen a pouze popisu úpadku týhle společnosti, která si myslí, že má planetu v hrsti... Když se ponoříme do beznadějných textů, hudba je jim plně adekvátní a nakonec provedení fyzického nosiče a obalu rovněž. Není to tématicky veselá deska, ale tady rozhodně nejsme na vesnické tancovačce ani jiné poťouchlé veselici (která ve skutečnosti rovněž není jakkoliv veselá).

O žánru už byla řeč, vše uvedou zesilující údery na kov, a nastupující ponurost deprese z rezivějícího světa. Zvuk není ideální, je špinavý, zastřený, drnčivý - zda šlo o záměr je možné, ale není jisté. Perfekcionismus tady ovšem v plný míře zastupuje srdce, uvěřitelnost a naléhavost sdělení. Na konci závěrečný instrumentálky jen sten a pláč. Tohle není vinyl do rukou a uší psychicky labilních jedinců, kteří bezvýhradně věří zprávám oficiálních médií, tohle je pohled bez brýlí a zcela mimo pohodlný křeslo vedle praskajícího rodinnýho krbu.

Vinyl maká na 45 otáček v minutě a fyzicky je venku v limitovaném nákladu 300 ručně číslovaných kusů. 6 temných tracků, vydavatelská spolupráce třech labelů. Šest šest šest.