>>>   R e c e n z e   >>>   OTK "Kot"

OTK "Kot"

double LP
(2010 Inerziaformisharecords A.C., Silver Rocket)

Tuplovanej Kot

Sakra, ale že si tady s těma recenzema kolikrát umíme dát na čas! Na naši obranu budiž zopakován fakt, že dlouhohrající deska je dlouhodobé médium - co se jednou vylisuje do drážek, zůstává v nich navěky, a tak ani necítíme nutnou potřebu psát o všem obratem po vylisování, zvlášť pak o reedicích, na které se rovněž nějaký čas čekalo. Ale abychom si rozuměli, delší doba jsou jisté úroky v podobě zažití desky v čase a formulování trvanlivého názoru na ni.

Tak jo, OTK vloni dvakrát, nejprve již recenzovaným purpurovým vinylem OTK "Sona a kuva", a teď pro změnu debutem coby double elpíčkem. Pomineme-li motiv obalu, který je pro většinu zvláštní stejně jako obecně hudba mimo rádia, zastavme se u provedení. Masivní lakovaný karton ukrývá ve své rozevírací podobě dva černé vinyly uložené ve standardních papírových bílých vnitřních kapsách se středovými otvory. Navenek působí deska monumentálně, a co teprve zevnitř!

Čtyři strany jsou kapacitně, rozmanitě a stylově využity do posledního místečka. Hned áčko na samý úvod pořádně nakope. Neúspěšné osmnáctiminutové telefonické shánění stolních větráků po celé Praze může být na nepřipraveného opravdu velké sousto. Z jednoho kanálu česky, ze druhého synchronně italsky - to aby byl efekt pojištěn a tamnímu vydavateli jen tak mimoděk zhodnocena investice. Dělám si legraci, tohle gesto značí příslušnost ke scéně, souznění mimo politické hranice.

Na debutech se standardně hledá ona nestandardně správná poloha, vlastní profil, který pak v případě nadání a píle většinou přinese lodyhy plné rozmanitých lístků“, psal jsem lehce květnatě unešený recenzí na chronologicky následující počin, a než to podepíšu, upřesním fakta. Hledání je někdy neopakovatelné a často přebije hmatatelný výsledek snažení. Tady zcela jistě platí první část, z desky vyrůstají výborné nápady, byť třeba místy nejsou dotaženy do absolutoria. Nonkonformní, našprtaný i lajdácký rock, kolébající i freneticky hlučný, něžný i ničivě disharmonický, to je každopádně jedinečná devíza kapely, a tu jí od teď už nikdo nikdy nevezme.

Před odchodem tesejme do skály tato čísla. Žádný béčko: "Ufo" charakteristický trubkou a hlukařskejma pasážema, "Klan" svírající rytmikou, uvolněná "Dálnice", procítěnej kabrňáckej hit číslo jedna "Vlčák" a vyslovený dojezd strany, utichající "Les". Žádný céčko: Lesem silně zavání "Uzel", Necrocock vloni musel čerpat z týhle letitý školy frázování, letní disharmonickej dýchánek "Slapy", vyslovené přání "Bobby" a písnička "Písnička", co odbíjí procítěnými pocity. Žádný déčko: Psychedelie mlecí se v hmoždíři coby "Zajíc", všeobjímající "Kometa" a závěrečná italská zdravice "Il Cane Lupo", jak jinak než "Vlčák"!

Debut jak blázen, reedice jak kráva, digitálně podepsáno!