>>>   R e c e n z e   >>>   LU "Owes & Vows"

LU "Owes & Vows"

(2010|04|26 Piper Records)

Jasná představa o vlastním místě v rockové džungli

Černej vinyl vypadá už od pohledu „podezřele“ - tohle nejsou tradiční Gramofonové závody Loděnice, ale zahraniční konkurence, která je ochotná lisovat i ty nejmenší možné náklady. LP Lu vyšlo v omezené edici pouhých 109 kusů, vydavatelství i kapela stojí pevně na nohou, nicméně pojďme kritizovat! Dojde-li k faktu takto pořád ještě netradičně velmi nízkého nákladu, proč to patřičně nezdůraznit na obalu, který si o takovou noticku (třeba formou jednoho z mnoha poznámkových papírků, ze kterých se vlastně celý motiv skládá) nepřímo říká!? Vnější obal jinak nemá chybu, zhodnocený nápad a krásné provedení podtrhne inlay s texty vytištěnými na pauzovacím papíře - velmi vkusné provedení zdůrazňující luxusní edici.

Kopřivnická klubová kapela vznikla před osmi lety a tohle je její druhé album, na kterém nabízí emotivní indie rock lehce ovanutý lomozící kytarou, stejně tak jako občasnou jazzovou dravostí, s variabilní zpěvem generálně v angličtině, s potřebným výrazem a vlastní barvou. Osm skladeb rovná se hudbě, co si posluchače omotá nikoliv podbízivostí, ale jakýmsi vnitřně souladným sdělením. Dlouhé, propracované kompozice jsou daleké levných rádiových hitů. Začíná se zřejmě největší trefou, naléhavou a přitom půvabnou skladbou, důkazem toho, že lze napsat „rádiový hit“ bez ohnutého hřbetu.

Dělat si věci totálně nezávisle a v pravém smyslu slova po svém - to jsou Lu a  "Owes & Vows", dvoustranná kolekce určená pro ty, co si chtějí desku opravdu užít a za své peníze dostat porci, ve který je možný opakovaně listovat - a vždy s novým zážitkem. Tuhle desku lze jet pořád dokola a jen tak neomrzí. Osobně neznám hudební historii členů kapely před jejím vznikem, nicméně takhle nějak to dopadne, když začínáte s hraním po venkovskejch chalupách pro známý a stárnete ruku v ruce s neutuchající počáteční radostí ze hry a jasnou představou o vlastním místě v rockové džungli.