>>>   R e c e n z e   >>>   KRÜGER "Ruku v ruke s pokrokom"

KRÜGER "Ruku v ruke s pokrokom"

(2012 Aback Records, Anarchist Black Cross Records, Cestou na hřbitov Records, Člověk, G.R.F. Records, Hluboká Orba Records, Nuclear Madness, Úchylny koš, Véva Records, Wolfdrunk)

Nový rozstřel z Prahy

Co se stane, když se na jednom místě potkají bývalí či současní členové kapel jako Sanitär, Tomorrow's Hell, Libera in Causa a Blinded? Možnosti mě napadají hned dvě. Buď dojde k šílené párty - patrně někde v přítmí pražského Žižkova - po které bude druhý den následovat pořádný bolehlav nebo dojde k vytvoření jedné raw punk/crust úderky s názvem Krüger, která při té správné hlasitosti pro některé jedince bolehlavem teprve začíná! Tihle milovníci českých názvů kapel hrají necelé dva roky a tenhle sedmipalec je jejich první vydaná nahrávka. No a světe div se, ten záznam nezní vůbec špatně!

Černobílý obal sedmipalce plně koresponduje s názvem alba, moderní doba a pokrok, ale zároveň zničená příroda až hanba. K tomu asi není moc co dodávat. Vzadu fotka kapely přímo z koncertu, uvnitř všech šest textů ve Slovenštině a na vloženém papíře jsou ještě anglické překlady. Jako milý bonus nášivka kapely. Ač je Krüger pražská kapela, jistě se může zdát leckomu divné používání slovenských textů (o samotném názvu desky nemluvě). Tento fakt se dá vysvětlit tím, že mužský i ženský vokál byl u Krüger zpočátku čistě slovenský a kapela si i po odchodu původní zpěvačky Máji nechala texty v původním znění, takže nová zpěvule Blanche to nazpívala v originále, i když je Češka, což je i lepší pro slovenského zpěváka Tuda, který v kapele zpívá doposud. Ty texty jsou především o lidské bezohlednosti, sobeckosti, konzumu a možném zničení lidstva, tedy nemilosrdný obraz naší doby. Zvukově jde o velmi dobrý počin, ale to by samozřejmě nešlo bez kvalitního studia, kterým v tomto případě byl jihočeský Hellsound, kam kapela zavítala v letošním dubnu. Je neuvěřitelné kolik kvalitních nahrávek má tohle stále poměrně malé studio na svědomí, opravdu velký respekt! Těch šest válů, které jsou do drážek tohohle černého sedmipalce zaryty, doslova projede jako blesk, nahrávka nemá ani patnáct minut. Prostě pure fucking punk! Nebudu zde tvrdit, že jde o něco obzvlášť přelomového, protože těch crustových kapel je už i u nás jako hub po dešti, ale troufám si tvrdit, že Krüger jednoznačně patří k tomu lepšímu, co může daný styl u nás nabídnout. Své posluchače si tahle nahrávka jistě najde a jsem zvědav, jak se bude dál cesta pražského komanda vyvíjet.