>>>   R e c e n z e   >>>   EVIDENCE SMRTI "Demo 2008"

EVIDENCE SMRTI "Demo 2008"

one-sided mini 12" LP
(2010 Insane Society Records)

Však nemusíš se bát, oni postarají se o tebe!

Jednostranné mini 12" LP - pro někoho plýtvání výrobním materiálem, pro jiného fetiš non plus ultra. Historicky první s tímhle formátem u nás vyrukovali jihočeši - GRIDE "Tanec bláznů" má na B straně doslova vyleptaný znak francouzského labelu, který jim tenkrát desku vydal. Pak lze registrovat ILLEGAL ILLUSION "Veto" - vyleptaný motiv je již profi vzezření, mají tam titulku, ale chvíli trvá, než ji oko odhalí. CRUX "Řev smrti" obsahuje vyleptané logo - zřejmě nejčistější design, byť na barevných vinylech se trochu ztácí. Domácí kapely následuje domácí vydavatel zahraniční hvězdy - MACABRE "Human Monsters" je jednostranné mini LP, jehož B strana je čistá, pomineme-li tam v podstatě zbytečně umístěný středový label. A jsme v současnosti a máme co do činění s profi d.i.y. pojetím volného béčka. EVIDENCE SMRTI "Demo 2008" se jeví být technologicky nejnáročnějším a efektem nejsilnějším počinem ze vzpomenutých. Béčko bylo ošetřeno sítotiskovým válečným motivem, ruční práce deska po desce.

Kapela z Temného hvozdu s lehce úředním, ale hlavu utínajícím názvem Evidence smrti vydala v roce 2008 bezejmenné demo, které se ujalo a zalíbilo natolik, že se do dvou let dočkalo své vinylové verze. Ideální stav, kvitoval by jeden, mimoděk přirozenosti, odhaloval by svou pravdu druhý. Ať tak a nebo tak, o žádné retro se nejedná, nahrávka je ze současnosti, má ducha, svůj výraz a náboj. Co náboj, nábojovej pás! Během už tak mocného nářezu se sem tam ještě zrychluje, krvavě popisná témata o zbytečnosti a nesmyslnosti válek ruku v ruce s českými záhrobně deklamovanými texty umocňují tenhle starý český thrash metal důkladně prohnětený s relativně současným crust punkem. Posluchač se dočká všeho, co tyhle styly hudebního projevu definuje, a perliček navíc - třeba sóla Honzy Kapáka z Hellsoundu (kde se demo nahrávalo).

Vnější stránka musí být odstavec sám o sobě. Jednostranný černý vinyl hraje z nulté strany, první je pak upravena v duchu výše již uvedeného. Deska je uložena v průhledné PVC fólii (nikoliv mikrotenu) a takto vsunuta do vnějšího potištěného obalu s vyseknutým středem (v 80. letech takhle vycházely třeba picture disky u německých Noise). Zepředu je v různých rozích logo kapely, labelu, název desky, motto a znak, vzadu pak původní obal. Přetěžko se rozhodovat, kterou stranu obalu považovat za titulní, volba je každopádně na majiteli, ale atraktivněji vypadá samozřejmě onen výsek. Obal je potištěný i zevnitř a obsahuje vložený inlay s texty v češtině (která je výchozím jazykem) a překlady do angličtiny. Parádní kus a povinná výbava vinylové sbírky každého rozumného punkera a metalisty.