>>>   R e c e n z e   >>>   DEZINFEKCE "Interval jistot"

DEZINFEKCE "Interval jistot"

(2015 Papagájův Hlasatel Records)

Jistota nekompromisního punku!

Březen letošního roku budiž zaznamenán jako měsíc, kdy se o slovo opět přihlásila českobudějovická hard core - punková Dezinfekce. I když od předchozího počinu "Psi" (vyšlo pouze na CD) uplynulo již sedm let, kapela celou dobu pilně koncertovala doma i v zahraničí a postupně spřádala plány na novou fošnu. A tak ač základní bratrský tandem Maxeek plus Puffy opustil po šestnácti letech bubeník Flaška, je tu Dezinfekce s novým tlučmistrem Lukášem a deskou "Interval jistot" - s jedenácti novými vály, které dokazují, že i za téměř pětadvacet let existence má tahle kapela stále co říct.

Čtyři od sebe se lišící verze titulní strany obalu, které pro skupinu vytvořil kapelní kamarád Jan Arndt, dělají - díky použití šablon a sprejů - z každé desky jedinečný limit. I když poněkud neurčité ztvárnění obalu nemusí být pro každého úplnou pastvou pro oko, mně se tenhle nápad líbí. Zadní strana s kostrou ruky a vnitřní příloha desky je už pro všechny verze stejná a textům v češtině sekundují jejich anglické překlady.

Jedenáct válů na černém vinylu o rychlosti čtyřicet pět otáčet za minutu postupně ukazuje Dezinfekci jako jednoho z nejlepších představitelů jihočeské punkové scény. Od začátku do konce je totiž "Interval jistot" syrovou porcí naštvaného a nekompromisního hard core - punku s kritickými texty, které jasně vystihují podstatu věci. Úvodní "Masožrout", tak střídá "Autoregulační systém", "Fanatik" či "Pravidla vzpoury", a deska tak uhání v nastaveném rychlém tempu úvodního válu. Ne zcela pozorný posluchač možná dokonce nemusí vždy zaznamenat konec jedné a začátek druhé písně. Ale přesně tuhle syrovost, kterou opatřilo skvělým zvukem jihočeské studio Hellsound, jež neusnulo na vavřínech přízně (nejen strany punkových kapel) a stále chrlí jednu kvalitní nahrávku za druhou, mám rád. Všechny nástroje jsou dobře slyšet a není problém rozumět i zpěvu obou základních tahounů. Když poslouchám "Interval jistot", uvědomuji si, jak ve mně Dezinfekce svou přímočarostí a energií evokuje staré nahrávky hard core - punkových kapel někdy do první poloviny devadesátých let. O to milejší v době, kdy se s crustovými kapelami roztrhl pytel a syrový hard core - punk bys spíš hledal jako pověstnou jehlu v kupce sena. Líbí se mi celá deska, nicméně třeba takové písně jako "Časožrout", "Autoregulační systém", "Špína, pot a slova", "Agent Smith", "Cukr a bič" nebo roztáhlejší závěrečná "Ticho a vztek", mi tanou v mysli jako první.

Novinka Dezinfekce by měla být povinností do sbírky nejen každého fanouška kapely, ale i doplněním sbírek dosud nedotčených, protože zatím to bezesporu vypadá na jednu z čelních hard core - punkových nahrávek letošního roku.