>>>   R e c e n z e   >>>   DEMÖRALYZÉR "Hard core pičo"

DEMÖRALYZÉR "Hard core pičo"

(2014 Demöralyzér)

Plzeň, Švejk a Hard core

Plzeňská hardcorová kapela Demöralyzér, která funguje od roku 2009, byla až donedávna bez vlastní oficiálně vydané nahrávky, což se změnilo na jaře loňského roku, kdy si vlastními silami vydala sedmipalec s názvem "Hard core pičo".

Hned na první pohled mě zaujal jednoznačně obal. Černobíločervený motiv se Satanem, který má na svědomí basák Krtek (jinak též výborný tatér), vypadá opravdu dobře! Zadní strana obsahuje ještě profláklý motiv á la NYHC, ovšem v poněkud upravené podobě. Škoda, že vnitřek rozvíracího obalu zůstává pouze bílý a deska už obsahuje jen vloženou jednostrannou přílohu s českými texty. Tohle zpracování mi připomíná staré hardcore - punkové vinyly ze Skandinávie, které se nesly na stejné vlně DIY a jednoduchosti, ovšem nejsem si jist, jestli šlo u kapely o záměr či nikoliv.

Černý vinyl bez označení stran se již točí na gramofonu, ozývá se krátké intro z filmového Švejka a kapela jde na věc! Zatímco ještě před pár lety hrála spíš ostrý crust se dvěma vokály, po odchodu jednoho ze zpěváků (který působí v kapele ██████), se zbytek Demöralyzér uchýlil blíže k vodám hard corovým. Rozuměj tedy hrubý hardcore, který mi připomíná některé české kapely první poloviny devadesátých let. Jízda od začátku do konce, kterou přeruší pouze „švejkovské“ filmové ukázky. Časté změny rytmu, dominantní kytara a zpěv, kterému je dobře rozumět. V textech jde Demöralyzér zpravidla okamžitě na věc, žádné uhýbající manévry a korektnost za každou cenu. Témata čtyř válů by se dala stručně charakterizovat pojmy jako životní nadhled, kritika politiků nebo střílení do vlastních řad („Pánk is dead, asi budu skinhead!“).

Nahrávka vyšla sice před necelým rokem, samotné nahrávání ve studiu Kdyně však pochází z roku předloňského. Sto třicet kusů černého sedmipalce by mělo být stále k dostání a já jsem zvědav, jak bude cesta Demöralyzér vypadat dál. Není to tak dlouho, co se na kapelovém bandcampu objevila nová nahrávka, zatím však k poslechu pouze na webu.