Rok vydání:   2004
Hudební nosič:   demo CD-R
Studio:   Hellsound Studio, Čestice
Vydavatel:   vlastní náklad
Kontakt:   slax(a)susice.net
Autor recenze:   František Březina

Zdejší nezmaři SLAX vytáhli po dlouhých čtyřech letech opět do boje! Pojďme si vyslechnout, kterak vládnou palnou zbraní v podobě svého druhého demosnímku. Od minulého se změnil název (dříve SLACKS MODEL 99) a sestava (přibyli Honzál, Millhouse a Macáno, odejit byl Zdenďák a Emčák), ale styl, který v počátcích hledání (po přerodu z prapůvodní kapely EXITUS na SLACKS) létal z jedné strany na druhou, se v řeznících nadobro zakořenil a ustálil.

Hard Core. Rozhodně ne ortodoxní, ale co do hudební složky jako řemenem. Za stránkou hudební textová lehce ztrácí - určité výrazy či spojení (nikoliv celé patřičně drsné texty o dnešní realitě a vztazích) mi přijdou jaksi nemotorné a natvrdo vyřvané (čeština, kterou - a to se na druhou stranu cení - vzala kapela za svou, zkrátka není onou alibistickou angličtinou, ve které se leccos zakamufluje a schová) - nicméně faktem zůstává, že úplný dojem z šesti tracků na placce vysmažených je více než dobrý. Určitě tomu dopomohl i zvukový oblek, který je - na rozdíl od prvního dema - elegantní, i když ani v tomto směru jistě nezaznělo poslední slovo. Nahrávalo se na jaře během třech dnů v jihočeském Hellsound Studiu, které je pro účel pořízení demo nahrávky jako stvořené (co se týká sušických rockových formací, po Mortifilii tam natáčeli Asistar_t a naposled právě Slax). Do dvaadvaceti minut natlačených šest skladeb vykazuje jisté hitové ambice (poslední skladbu "Proč jsi přišla" můžeme v tomto ohledu pasovat na vrchol nahrávky - její stěžejní riff s vámi patřičně zakroutí), dobře se poslouchá a vůbec nenudí.

Dílo je chráněno obalem s originálními patřičně nabroušenými karikaturami všech pěti členů útvaru SLAX, opatřeno logem ve stylu ABRAXAS a doplňuje jej skromný booklet se všemi podstatnými informacemi. Naleznete zde třeba odkaz na webové stránky skupiny, které jsou však dokonale mrtvé. V podstatě to samé se dá říci o koncertní aktivitě: 5 kšeftů do roka je u formace tohoto formátu (tzn. především koncertní kapely) holé nic. Pokud se skupina celkově vzchopí, začne propagovat, jezdit a nespokojí se pouze a jen se sušickým publikem (byť tu má základnu více než slušnou), je docela možné, že se v roce příštím či jemu následujícím dočká(te) profilového článku či rozhovoru v rámci tohoto publicistického seriálu.

[ Headquarters ]   [ Sušický rockový puls ]

[ Návštěvní sešit | Poznámkový blok ]   [ Odkazy ]   [ Koncerty ]   [ Sušická rocková pouť ]

[ Aktuální díl ]   [ Ankety ]   [ Archiv ]   [ Recenze ]   [ Inzerce ]   [ Kontakt ]