>>>   R e c e n z e   >>>   VENOMOUS CONCEPT "Poisoned Apple"

VENOMOUS CONCEPT "Poisoned Apple"

(2009|07|16 Obscene Productions)

Punkoví vyděděnci

Nikdo netvrdí, že když se sejdou v jedné kapele jedny z největších osobností grindcoru, jmenovitě Shane Embury (kytara, Napalm Death), Kevin Sharp (zpěv, Brutal Truth), Danny Lilker (basa, Nuclear Assault, Brutal Truth) a Danny Herrera (bicí, Napalm Death), musí hrát nutně grindcore. Tenhle čtyřlístek drtící v civilu jádro na prach, se pod názvem Venomous Concept vyřádil na elpíčku "Poisoned Apple" jako pravověrný příslušník celoživotního manželství na milence.

Chlápci sice zahnuli, ale v tý nejlepší možný tradici - starý výborný grind core šponují až ke starému dobrému hardcore / punku v tý nejlepší rychlostní jakosti a mezi tyhle dva mantinely nahrnuli vše, co s těmito dvěma styly bezprostředně souvisí či souviselo. Neuvěřitelně svěží a rozmanitá hra na hranicích jmenovaných žánrů je daná těmi největšími zkušenostmi, jaké kdy kdo na poli takhle extrémní hudby dosáhl. Jako perly se pak blýsknou fakta, že na desce hostovalo několik zpěváků a třeba extra sólo Discharge ve skladbě "Workers Unite" si vystřihl sám mistr zvuku, Russ Russel.

O určitém nadhledu nad výtečnou (a není určující, že veskrze tradiční) hudbou a texty (namátkou odpor vůči většinové společnosti, manipulaci či násílí nebo naopak volání po svobodě) svědčí obal. Začněme u barevného ilustrovaného inlaye, na kterém si vykračují zády k jadernému výbuchu z kůže stažení králíčci v různém stupni rozpadu - tu chybí končetina, tam ucho, onde vnitřnosti nebo dokonce hlava. Není bez zajímavosti, že tento obrázek posloužil jako obal CD, které vyšlo vloni. Licenční LP se liší v několika aspektech (např. mj. obsahuje bonusový titulní track) a samotným motivem obalu jde ještě dál - králíčkova hlava nabodnutá na kůlu, sklopený uši, v polorozpadlý tlamě otrávený jablko a nad tím vším poletují bílé holubičky jako kdyby právě zahnaly zlý sen z reality. Na zadní straně a obou labelech zelenýho vinylu reminiscence na Ramones, tedy jejich klasický kruhový logo.

Allstar kapela Venomous Concept historicky datuje svůj vznik až do roku 1989. Ovšem až v roce 2004 vydává u labelu Ipecac Recordings Mika Pattona svůj oficiální debut "Retroactive Abortion", který byl následován druhou dlouhohrající nahrávkou "Poisoned Apple", loňským debutem u Century Media Records, aby se letos v posvátné datum 16.7. postaral Čurby a Obscene Productions o luxusní vinylové vydání druhé řadové desky nákladem 1000 kusů.

Jak bylo právě nenápadně naznačeno, Venomous Concept na podporu "Poisoned Apple" živě vystoupili na Obscene Extreme 2009 a za několik dní (konkrétně 3.11.) se představí v pražském klubu Exit Chmelnice společně s domácími Opitz a Lahar. Tohle je povinnost! Koncert bez omluvy a deska bez debaty.