>>>   R e c e n z e   >>>   SEE YOU IN HELL "s/t" | CROW "s/t"

SEE YOU IN HELL "s/t" | CROW "s/t"

(2009 Insane Society, Phobia Records)

Bombardování iluze

Historicky čtvrtým split 7" ípíčkem brněnských See You In Hell je černá placka, která vyšla na jaře tohoto roku. Posledně jsme brněnské vládce hard core / thrashe recenzovali v souvislosti se samplerem SPALTE BRNO NA PRACH "Brno-City Raw Hardcore / Punk Compilation", kde nabídli poměrně hitovou skladbu "Průzkum bojem".

Na pořád aktuálním počinu See You In Hell stále slyšitelně thrashují a přidávají melodie. Agresivně metalický zvuk z Hellsoundu upozaďuje vokál, který je za jednotnou hradbou nástrojů, ale přesto není zcela nesrozumitelný. See You In Hell existují už desátým rokem a nyní jsou ve stádiu, kdy sice vůbec nespouštějí nohu z plynu, ale dovedou úplně vše podat ve velmi chytlavém duchu. A když už jednou nahrávají v jihočeském studiu, přizvou ke sborům kompletní Radiolokátor. Texty dvou skladeb ze života poukazují na tenhle prázdný strávený večer před televizní obrazovkou a vůbec přes den nalajnovaný před výrobním pásem.

Japonští crustoví veteráni Crow s údernými bicími jako poznávacím znamením číslo jedna disponují mnohem tradičnějším, přímějším zvukem (podobným jaký měli jejich kolegové na zmíněném sampleru), ve kterém jako blízcí příbuzní rovněž thrashují, přičemž veskrze odříkávaný „krákor“ rytmicky zcela nesouzní s hudebním podkladem. Tím však upomínají na jistou originalitu svého projevu v rámci oceánu podobně znějících kapel. Koneckonců, na scéně se pohybují už od poloviny 80. let minulého století.

Obal je pojatý již zcela v Barvákově duchu, Insane Society jsou labelem, který má grafiku jako svoji značku - to je přidaná hodnota, na kterou je možné se spolehnout. Společná titulka s originálním obrazem od komiksového kreslíře Milana Sodomy, speciální otvírání zezadu formou rozložení čtyřech stran. Vložený inlay pak obsahuje texty v češtině, angličtině i japonštině. Škoda jen, že když jsou přeloženy texty See You In Hell do japonštiny, není to v případě Crow naopak.

Limitovaná edice o pouhých 150 kusech vyšla na červeném vinylu a obsahuje navíc několik přiložených bonusů. Byla však hned po vydání beznadějně rozebraná, a navíc recenzujeme černý vinyl, čili pro opozdilce či zvědavce jen přikládáme oficiální obrázek limitovky.

Vnější kapsa ze slídy navrch, vzadu navíc se zalepováním - to je japonský styl. Hezký a pozorný detail na úvod singlu a závěr recenze.