>>>   R e c e n z e   >>>   SEASICK "Two Years Of Hub City Hardcore"

SEASICK "Two Years Of Hub City Hardcore"

(2009 Damage Done Records)

Hard core v tý nejlepší tradici

Pražský respektovaný label nemá strach vydávat relativně neznámý kapely (alespoň tady určitě), pokud splňují několik kritérií, mezi které patří opravdovost a autenticita projevu a umění hrábnout do nástrojů. To je případ amíků Seasick, kterým nedavno vydali retrospektivní desku. Jak ale název napoví, nejde o žádnou prehistorii, ale sondu pár nejbližších let zpět (léta 2007-2009).

Seasick to je bez přehánění a nadsázky synonymum pro classic hardcore / punk s odkazem na nejlepší roky, kdy ještě znamenal postoj a členové kapel tím stylem žili ve svých civilních životech, nikoliv jen o víkendu na pódiu. Stran urputnosti a odhodlání se mi z nejznámějších jmen vybavují třeba Gorilla Biscuits nebo Minor Threat. Jasně, jsou to nebeský ikony, ale zároveň dobrý příměry mj. stran prapůvodu hudební stránky, která prostě chytne.

Ku prospěchu věci je za prvý forma elpíčka (kompilace) a za druhý styl kapely, která umí nesmlouvavě brousit, ale zároveň zpomalit nebo být až pochmurně melancholická (což tedy připomíná spíše kapely další éry hardcoru, ale tady záměrně nepoužívám žádná určující přídavná jméno nebo přímo názvy kapel). Tyhle prvky do sebe během stopáže dlouhohrající desky častokrát zcela přesně zapadají tak, že posluchač není vystaven pocitu jakkoliv nastavovaného díla. Tohle zkrátka od začátku do konce hraje, baví a nenudí.

Krásnou kapitolou je obal vybarvený jak ruka moderního hardcoristy. Satanu, koním a umrlcům vládnou kostlivci s očima doslova na stopkách, zadní strana pak nabídne velké logo (na titulce je jen formou kulaté samolepky na slídě), tři obaly původních vydání a soupisku jednotlivých songů, mezi kterými naleznete - mimo zmíněnými obaly zvěčněnými tituly - i bonusové kompilační a zcela nové (bez zajímavosti pak není ani fakt dvou obsažených parádních coverů, a sice "Wound Up" od Black Flag a "Behind This Tongue" od Infest). Vnitřní černobílá kapsa je potištěna texty a komentářem k vydání.

Jak se stalo na jednu stranu hezkým zvykem Damage Done Records, několik kusů edice vychází na barevném, žíhaném vinylu, kdy se do standardní černé zapíjí plnotučná modrá. Tenhle fascinující pohled spatří na talířích svých gramofonů přesně 80 majitelů titulu, ostatních 420 se musí spokojit s černou verzí, což je ona druhá strana vinylové mince sběratelského šílenství.

Seasick jsou velmi dobrou hard core kapelou s texty, které žánru zcela přináleží. Mimo jiné podporují veganský způsob života. Celkem jim jejich postoje a potažmo tedy tuhle - po všech stránkách povedenou - desku věřím.