>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   KREATOR, VADER, DAGOBA - 28. 1. 2018, Praha - MeetFactory

KREATOR, VADER, DAGOBA - 28. 1. 2018, Praha - MeetFactory

10.000 světel a 1.000 věží, lednový podvečer sjíždím z brlohu šumavských hor do Prahy, na smíchovský špinavý periférii vyhledávám MeetFactory a po ohledání několik měsíců před akcí vyprodaného klubu zjišťuji, že nedojde k jeho snadnému předimenzování a koncert si bude možné užít ještě jako člověk.

Přesně na minutu otevírá francouzská DAGOBA, tuzemskému fanoušku groove metalu kapela žádná neznámá. Plné nasazení, priměřeně krátký set, zvukový tlak odpovídající nasekanému metalu s elektronickým podstavcem; ten však mohl být míň nahlas.

"Ahoj Praho," přivítal veterán deathmetalové scény, leader VADER Peter osazenstvo bývalých jatek a společně s kohortou Vader stiskli grandiózně virtuózní kov smrti, neomylně zvukově a kompozičně rozpoznatelný od pouhého dotknuti se strun. V něm došlo i na staré klasiky, namátkou jmenujme "The Crucified Ones" či "Breath Of Centuries" a nepřestávám se obdivovat té neskonalé výdrži kapely a během staletí nesklouznutí, nepochybení, zkrátka vitality a opravdovosti, přísahání na žánr v každé etapě života.

KREATOR celebrovali poslední koncert lednového klubového turné, scéna byla naoko skromnější než k minulému albu, ale když se na pódiu prosvítilo šest štíhlých maket gotických portálů skýtajících místo barevných oken obrazovky, obavy z polevení v kulisách scény byly rozptýleny. Videopodkres byl minimalistický a místy vůbec neběžel, aniž by si toho člověk však okamžitě všiml. Síly byly rozloženy jak do novinky a relativně čerstvých alb a hymnyckých kompozic, tak poměrně často docházelo na úplně nejstarší skladby ("Total Death", "Pleasure To Kill", "Flag Of Hate" či "Betrayer"). Vše v nasazení jak ve dvacetipěti, přitom frontman vloni oslavil padesátku. Kdo by před těmi 25 lety hádal, že se dočká thrash metalitů, resp. death metalistů (Vader) v takhle pokročilém věku a pořád takhle relativně svěží? Hodina a půl plus minus velmi rychlých skladeb, melodií, sól a další koncertní zářez k dalšímu skvělému albu Kreator, kterým "Gods Of Violence" nepochybně je! A velký příběh legendy pokračuje...

Přijměte ilustrační fotografie a videa jako dokreslení reportérova dojmu, který dal před lepším zvukem u zvukaře přednost prvním liniím, aby kapelu viděl.

Text, fotografie, videa: Berry