>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   MR. CEMETERY, LIVER GARNISH, KAOSQUAD, DISPARO! - 21. 3. 2015, Restaurace U Chovatelů, Sušice

MR. CEMETERY, LIVER GARNISH, KAOSQUAD, DISPARO! - 21. 3. 2015, Restaurace U Chovatelů, Sušice

Co si budeme nalhávat, recenze a reporty - obvzlášť ty dlouhý - už dneska kromě dotčených kapel a případně labelů nikdo nečte. Všechno je okamžitě dostupné online a půda k vytváření si vlastních názorů na cokoliv dostatečně nakypřená.

Někdy to ale jinak nejde, než že prostě musíte zvednout fyzickej zadek, vyrazit na koncert a napsat report. Nedá se to naplánovat ani objednat, musí se to zažít, musí vás to donutit přemýšlet a psát. Musí to dávat smysl. A někdy se to ještě stane.

MR. CEMETERY v Sušici nevystoupil poprvé, to se událo před nějakým rokem na dokonale utajeném koncertě, kam se svolávalo chvíli před začátkem. Dnes už to bylo oficiálně a sólový interpret dvou tváří otevíral koncertní večer. Hospoda byla plná ještě před začátkem a pak už se nikdo nebránil metalovému a disco bloku, odlišenými mj. tmavými a světlými klávesami. Každý song byl uveden anglicky a odkrajoval z koláče temné mysli, kde nezbyl prostor na lásku. Tu publikum nalezlo právě až v závěrečném disco bloku, který doprovodilo nahlas zpívanými, dnes už nesmrtelnými texty. Mr. Cemetery byl mezi svými fanoušky, vzájemná terapie pulsovala restaurací - domem, v jehož prvním patře se o pouti vystavuje drůbež.

Spolupořádající LIVER GARNISH to neměli vůbec jednoduché, a tak ani když jejich zpěvák plul na rukou vstřícného publika, u nohou jim neleželo. Standardní set ortodoxního violence hard core - punku však přehodil emoční výhybku do vod mnohem kalnějších a po klávesách v tu chvíli nebylo ani památky.

Večer poprvé skutečně válcovali Jihočeši KAOSQUAD, a sice grind corem, ve kterém spolu žijí ve spokojeném svazku instrumentální zručnost s nesmírným citem pro prapůvodní stavbu živelné žánrové kompozice, a přičteme-li vtipné uvádění skladeb a láskyplné nadávání fanouškům, máme tu ty vole další potvrzenou kapelu letošní Boudy. Á propos, už jste si poznačili v diářích termín a potvrdili událost na Zuckerbergově pekelném stroji, kterým nás ten člověk připravuje o čas?!

Příjemný večer uzavírali protinožci DISPARO!, jejichž zpěvák potvrdil tenhle status jejich původu pošlapáním stropu lokálu, aby přetahujícím štamgastům příští týden způsobil horké chvilky, až budou pod tíhou kořalek obracet oči v strop. Ale dost odboček, kapela s vysoce postaveným vokálem vyučovala thrashujícím fast core výrazem, a sice že můžeme jít dál a klidně místo džísky oblíknout plážovou flanelku, jestli mi rozumíte. Set byl posetý množstvím songů, nenutil ke klidu, naopak tělu diktoval neklid.

Skončilo se včas a po sójovém guláši hurá vstříc jaru vlahou nocí, s CD a DVD kompletem Mr. Cemeteryho v rukou.