>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   GRIDE, SHEEVA YOGA, SEE YOU IN HELL, LAHAR - 26.2.2011, Velbloud, České Budějovice

GRIDE, SHEEVA YOGA, SEE YOU IN HELL, LAHAR - 26.2.2011, Velbloud, České Budějovice

„Když jedu na koncert mám triko Lahar“ - tímhle statusem se mohla chvástat půlka sušický výpravy do Budějovic a mě se tak trochu vybavily časy před patnácti a víc roky, kdy jsme jezdili na koncerty do strakonický sokolovny, pražskou Sedmičku, Ladronku a další jednotlivý místa, která už si teď ani nevybavím. Byly to hezký roky, ale teď jsou lepší, mladickej vzdor je sice ten tam, ale jezdíme pořád, i když se složení proházelo a omládlo.

Kolem sedmý parkujeme před Velbloudem, zdravíme se se See You In Hell, jedna parta mizí v indický restauraci (kde to - jak se později ukáže - fakt přežene) a já s Kennedym kecáme v prázdným klubu. Pomlouváme kapely a řešíme, která je nejvíc, trochu se šťoucháme i mimo facebook. Urážíme nějaký pivo a mezitím se klub zaplní do posledního místa.

Po devátý večerní to stisknou GRIDE. Skoro domácí si v posledním období prošli několika personálními změnami, ale dokonalý stroj funguje, Iny vaří kafe, maže rohlík s máslem, porovnává třešně s višněma. Neotřelej extrémní hardcore bije jeho srdcem jak fanoušci pěstmi do vzduchu. Kapela maká na plnej výkon, set úměrný délky následuje přídavek a odchod ke stánku, kterému dominuje nová kolekce jejich trik "Ufoni jsou tady".

Zatímco Gride mám koncertně zažitý, SHEEVA YOGA si dnes střihla premiéru v mý přítomnosti. Nečekal jsem to, ale zabíjela. Alternativní hardcore s přesahem ke grindu, krátký vše sdílný tracky včetně rádiového hitu "New metal je na kokot!". Dva doplňující se vokály mj. charakterizovaly tenhle přísně masakrující set pro intelektuály.

SEE YOU IN HELL jsem viděl poprvý vloni na Boudě a dnes to byl už jejich třetí koncert se mnou v publiku. Jožka a jeho hororové chilli grimasy, které následovalo plavání Velbloudem a věšení se hlavou dolů z klimatizace na stropě, to jsou ochranné známky brněnských. Valilo se z desek a jestli jsem zrovna nepřemýšlel o tom, jak vlastně moc pro mě tahle scéna znamená, zachytil jsem i nějaké novinky z chystaný třetí desky, která by měla být venku další rok. Filip dovezl nový Orby s obálkou Bible Svaté a z klubu si svůj svazek písma svatého odnášel každý, pro koho má tahle scéna smysl. S počtem sice úměrně nestoupá příslušnost, ale do auta jsem jich odnesl deset, ha ha.

Za hvězdy večera dnes byli LAHAR, kteří křtili svoji druhou desku "Umění strachu". Nástup byl raketový, start raketoplánu rozplizlej hadr. Banán se do koncertu položil vším - thrashing vokálem, grimasami, flusanci po hrstech, rozbitým mikrofonem i krvavým čelem s boulí, objímáním se s fanoušky a mnohým dalším. Na pódiu chvílema nebylo vidět kapelu a zpěvák cestoval nad hlavami fans z jednoho koutu klubu na druhý. Zvuk na všechny kapely výborný, snad u Laharu byla Korkova kytara trochu ve vejškách, ale to bychom nebyli v Čechách, aby v reportu někdo něco nekritizoval, ech. Na samotný akt křtu nedošlo, "Umění strachu" se pokřtilo potichu, ovšem mocně aplaudovalo Lukasovi, kterej fošnu v masivním gatefold futrálu právě vydal. Songům, stejně jako desce, kralovala úvodní "Ďábel je hovno" a na závěr došlo na covery Kritický situace a Root.

Tohle byl víc než skvělej koncert a setkání s lidma, se kterýma si mám co říci, aniž to pokaždé se všema stihnu. Nevyhořelí třicátníci na třídním srazu, kde se primárně neprohlížejí fotky dětí, protože ty jsou v bezpečí - okolo kapely na pódiu. Aby bylo učiněno za dost i bulváru, věděli jste že Barvák má ve sbírce soundtrack split LP Létající Čestmír / Návštěvníci, že mě Phil Hell zval do Brna s tím, že jsem tam nikdy nebyl (přitom já tam strávil půlku dětství), že Lukas je největší killer mezi českými vydavateli gramofošen, a konečně, že Gride budou letos hrát po čtyřech letech úspěšného míjení se na Boudě?

„Když jedu z koncertu mám desku Lahar“ - status kufru našeho auta, kterým odjíždíme s vyšťavenými Led Zeppelin zpět do Sušice. DJ Kennedy je sice přísnej a tlačítko volume brání celým svým tělem, ale osádka kromě řidiče postupně usíná a Ondra pak v klidu vypráví o nedávném koncertu Swans v Londýně a setkání s nima. Jsou čtyři ráno a ani se mi nechce jít spát. Ráno se budím přikrytej Hlubokou orbou.

NUCLEAR WINTER TOUR 2011!

GRIDE

GRIDE