>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   FJOERGYN, ALCEST, THE VISION BLEAK - 2.4.2010, Praha - Exit Chmelnice

FJOERGYN, ALCEST, THE VISION BLEAK - 2.4.2010, Praha - Exit Chmelnice

Na Velký pátek měli fanoušci možnost navštívit pražskou zastávku turné německých horor metalistů The Vision Bleak v doprovodu Alcest a Fjoergyn. Z vystoupení posledně jmenované kapely jsem díky pozdějšímu příchodu bohužel stihl už jen poslední tóny, ale to hlavní mělo ten večer teprve přijít. Po krátké pauze se na pódiu objevili francouzští ALCEST, kteří přijeli podpořit svůj famózní počin "Écailles de lune". Jejich black metal zní v shoegaze aranžích na albu úžasně a jak se dalo předpokládat, naživo to byla ještě větší jízda. Niterný projev frontmana Neigeho se snivě proplétal zvukem kytarových stěn a měl jsem pocit, že stejně jako u Neurosis nebo třeba Agalloch je téměř jedno, které písně si kapela pro živou prezentaci vybere, atmosféra je stejně téměř vždy strhující. Nádhera.

Bylo vidět, že někteří fanoušci přišli právě na Alcest a že pro ně hvězdy večera už odehrály. Před THE VISION BLEAK díky tomu řady mírně prořídly. Proti gustu žádný dišputát, ale myslím, že The Vision Bleak bylo škoda nevidět. Kapela od začátku nasadila strhující tempo a jejich šlapavý hororový gothic metal bavil jak fanoušky, tak muzikanty samotné. Kromě písní z nového alba "Set Sail To Mystery" kapela nezapomínala pochopitelně ani na starší, časem prověřené kusy jako třeba "Carpathia" nebo "Kutulu!". Hlavní pozornost na sebe strhával frontman Allen B. Konstanz, kterému výborně sekundoval kytarista Schwadorf, prostě hororový kabaret jedna radost. Can you say Kutulu?

FJOERGYN

FJOERGYN

ALCEST