>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   DRAKAR, MICK WATHLING EXPERIENCE - 6.1.2010, Praha - Kain

DRAKAR, MICK WATHLING EXPERIENCE - 6.1.2010, Praha - Kain

Hned na začátku nového roku měli fanoušci metalu možnost v Praze zažít nevšední koncert. Na koncertní pódia se vrátila po letech hibernace heavy thrashová metalová legenda DRAKAR. I když v domácích končinách kapela nikdy nedosáhla stejné popularity jako Arakain, Root nebo třeba Törr, zapsala se svým opusem "Let draka" nesmazatelně do dějin české metalové hudby. O co méně byl Drakar známý doma, o to více koncertoval na zahraničních pódiích, což nebylo v devadesátých letech pro české kapely příliš typické. O tom, že je kapela respektována v zahraničí, svědčí i to, že po téměř dvaceti letech vychází reedice alba u švédských I Hate Records, vůbec poprvé na CD nosiči. 2CD s oběma jazykovými verzemi (české a anglické) by mělo být dostupné na přelomu ledna a února 2010. Kapelníka Ivana Sekyru reedice inspirovala k obnovení Drakaru a to (mimo bubeníka) v téměř původní sestavě. Oficiální návrat na scénu proběhl v pražském klubu Kain, bohužel nepříliš zaplněném.

Předkapelou byli MICK WATHLING EXPERIENCE, vynikající Jimmi Hendrix revival. Je sice škoda, že obě kapely více stylově neladily, ale MWE za vidění a hlavně slyšení rozhodně stojí. Jedna hendrixovská pecka za druhou včetně "Foxy Lady", "Voodoo Child" nebo "All Along The Watchtower".

S nástupem DRAKAR nastal dvacetiletý skok v čase a návrat do zlatých metalových časů. Kapela v sestavě Ivan Sekyra (kytara, zpěv), Martin Ježek (kytara), Vítek Benek (basa) a Ivo Štěpánek (bicí) rozpoutala na pódiu pěknou vichřici, která vydržela po celou dobu asi hodinového vystoupení. Koncertní pecky jako "Kingdom Of The Walls", "Poslední křížová výprava", "Crazy Boy" nebo závěrečný koncertní nátěr "The Snatcher" fungují i po letech stále stejně spolehlivě a je jen škoda, že si je nepřišlo poslechnout více fanoušků. Tahle parta by si větší publikum určitě zasloužila.

MICK WATHLING EXPERIENCE

MICK WATHLING EXPERIENCE

MICK WATHLING EXPERIENCE