>>>   R e c e n z e   >>>   MALIGNANT TUMOUR "Hammer And Anvil" | LYCANTHROPHY "Absurd Society"

MALIGNANT TUMOUR "Hammer And Anvil" | LYCANTHROPHY "Absurd Society"

(2004 Insane Society Records)

Jízda přímo pekelná

Tohle dnes vlastně už skoro legendární splitko vyšlo poprvé v roce 2004, avšak rostoucí popularita obou těles tomu chtěla, aby byl celý náklad postupně rozprodán a letos došlo u Insane Society Records k jeho reedici po šesti letech! Legendárním jsem ho s trochou nadsázky nazval hlavně proto, že jde o první nahrávku ostravské party Malignant Tumour, kde kapela odsouvá své původní hudební zaměření (grind core) a pánové začínají hrát pořádný crust / rock'n'roll se silným vlivem Motörhead. Zkrátka Malignant Tumour, jak je známe i dnes.

Co se týká obalu, Malignant Tumour (dále jen MT) zaujímají se svými kotouči a obrázkem z ostravské slévárny jeho rubovou stranu. Lícová strana pak patří Lycantrophy a jejich navzájem se požírajícím hlavám. Nechybí zde samozřejmě ani příloha v podobě fotografií obou kapel a textů MT. Absence textů Lycantrophy je i přes omluvu kapely pod fotografiemi celkem na škodu, protože není nad to, když je všechno pěkně pohromadě.

Psal jsem to v úvodu a nerad bych se opakoval, čili první strana náleží v té době poněkud hudebně pozměněným MT, kteří do vás nasypou vskutku pořádnou porci svého rock'n'rollu made in Ostrava. Všechny tři skladby "Shadow Of Mankind", "Hammer And Anvil" i "Commands From The Oval Throne" jsou velice dobře ozvučené a první strana sedmipalce se valí jako velká voda, v jejíž blízkosti kladivo neustále řinčí o kovadlinu! Skvělý zvuk má na této nahrávce především baskytara frontmana Bilose. Nepatřil jsem nikdy k přílišným příznivcům původní produkce MT, ale jejich hudební tvorba je od tohoto počinu mému srdci velice blízká a myslím, že každý správný metalový nebo crust / punkový fanoušek si přijde určitě na své!

Druhá strana a s ní skupina z Vysočiny jménem Lycantrophy. Tahle grindová úderka je na naší scéně už hezkých pár let a za sebou má nespočet vydaných splitek s tuzemskými i zahraničními kapelami. Lycantrophy hrají po celou dobu své existence grind core, takže nečekejte nějaké změny ani na této, dnes již šest let staré nahrávce. Celkem osm skladeb na vás okamžitě vyskočí a dříve, než se rozkoukáte, jsou ty tam. A vy si musíte tu zatracenou desku pustit znovu. Jako milý úlet je tu i cover od americké hard core / punkové kapely Limp Wrist.

Myslím, že tato nahrávka je povinností pro všechny fanoušky především Malignant Tumour, ovšem zklamáni nebudou ani fandové Lycantrophy, kteří si budou pouštět druhou stranu vícekrát za sebou, stejně jako já. Je dobře, že k této reedici po letech došlo a nezbývá, než jí popřát, aby se prodala ještě rychleji, než její předchůdce!