>>>   R e c e n z e   >>>   LYCANTHROPHY "s/t"

LYCANTHROPHY "s/t"

(2010|10|16 Amertume, Circus Of The Macabre Records, Grind Block Records, I Feel Good Records, Insane Society Records, Noise Attack, Sumoggu Records, Zaraza Production)

Vinyly scéně a smrt obchodníkům

Po téměř desítce vinylových split EP a LP letos natočili Lycanthrophy z Vysočiny svůj plnometrážní debut. Dvanáct let od založení, nikam nespěchali a kdyby chtěli, mohou teď jít příkladem, jak udělat velkou desku, aby z ní nečpěla uspěchanost, vyčnívala vyhranost a stala se elpíčkem, které nesplyne, nezapadne a nezapomene se na něj.

Parádní obal s pevným lesklým povrchem znázorňuje old school thrashera právě oddělujícího srdce a hlavu standardnímu kapitalistovi. Co si přát více? Graficky a především informačně vkusně zpracovaný inlay? Uvnitř nic takového nechybí! Velmi přehledně a detailně zpracované informace o albu včetně obsáhlého děkovného listu střídají na druhé straně texty v angličtině i češtině, obě strany pak obsahují fotografie a první pak i plány do budoucna. Na řadě je teď celkem 5 dalších konkrétních vinylových počinů, které obsáhnou formáty split 5", 7", 10" a 12" LP a EP. Tahle kapela prostě maká.

Maká jak pomalu již nepřebernými vydáními, tak omračujícím výkonem. Nemusí zuřivě tlačit na tupou pilu, když to jde s řádně nabroušenou tak lehce. Fastcore, extrémní hard core, thrash či grind core, tohle všechno obsahuje dvacítka ani náznakem kompromisních skladeb, které byly oblečeny do metalového zvuku ze studia Shaark. Výborná volba dala čitelnost všem nástrojům, ječenému ženskému vokálu, který nerozeznáte od mužského, a tlaku hudby coby prostředku ke sdělení všech křivd tohoto světa, se kterými se dnes a denně potkáváme já i ty. Kritické, strohé, bez jinotajů a přímo sdílné texty jsou z pohledu nezlomeného člověka žijícího rodinný život, resp. člověka žijícího tady a teď, jedince, který se nenechá nachytat na běžné triky obchodníků s čímkoliv (třeba i smrtí), církve, kapitalistů, televize nebo internetu. „Vypněte počítače a notebooky,“ začíná třeba text o virtuální hardcorové scéně, která je pochopitelně jen iluzí.

LP vyšlo v mezinárodní kooperaci 8 labelů v nákladu 666 kusů, z nichž 500 je na standardním černém a 166 na fialovém, resp. purpurovém vinylu. Deska se přehrává na 45 otáček za minutu a jak rychlost, tak náklad - obě čísla jsou mj. synonymem pekelné rychlosti, která desku charakterizuje.

„Na deskách, kompaktech a kazetách firmy Monitor!“ Pamatujete na tuhle legendární televizní reklamu k prvnímu Ultrametalu? „To je hovno, znova!“ Ovšem, Monitor, resp. EMI zase blbnou s vinylama, a pokud jim to tenkrát trochu šlo, teď jim to prostě nejde. Všechno je jak má být. Trojím formátem dneska ve skutečnosti vládnou Lycanthrophy! Na deskách, kompaktech a kazetách do it yourself konspirace! Vinyly scéně a smrt obchodníkům.