>>>   R e c e n z e   >>>   LE SCRAWL "Snowblind"

LE SCRAWL "Snowblind"

(2011 Obscene Productions)

Průkopníci extrémní alternativní hudby

Na jednu stranu poněkud neaktuální, vracet se v recenzích ke dva roky starým titulům, na druhou stranu, pokud se něco rozhodnete vydat na vinylu, považujete to za nesmrtelný. Tohle by mělo být nepsané pravidlo vydavatelů, stejně jako jednotlivců. V případě Obscene Productions je naplněno po risku, v některých jiných už dneska může kulhat, ale to je problém recenzí na úplně jiné tituly.

Začněme zevnějškem alba. Černá a bílá, dokonalá symbióza. "Snowblind" vybízí ke zvolení bílé, tedy podkladu, na kterém se vkusně vyjímá malá portrétovka polárníka, na druhé straně pouze nezbytný text, názvy 13 tracků, sestava, hosté, místo nahrávání, autorství a kontakt. Žádný okecávání, jasná výzva jít rovnou na věc. Černá vnitřní kapsa a sněhově bílý vinyl. Zevnějšku není co vytknout, i kdyby se recenzent na hlavu stavěl.

Němečtí Le Scrawl se od roku 1989 léta věnují alternativnímu grindu, tj. do klasických poloh zběsilého rázu zcela přirozeně a pohotově roubují jazz, prvky alternativního rocku, žestě, ska, swing. Klidně čtyřikrát během tracku, čehož je důkazem hned úvodní "Winter Sun". Další song se rozběhne v opačném sledu, v "K2" je kladen důraz na širšímu publiku přístupnou tvář. "Twist Of Fate" zcela překrucuje klišé grindcoru a tak obdobně by šlo pokračovat až do třinácté skladby. V každé se toho děje tolik, s čím jiné kapely vystačí na celé album, ač takto na ojedinělý úkaz Le Scrawl nelze generálně pohlížet.

Příznivec a stoupenec ultra-alternativní roviny žánru zaplesá, ortodoxní si odplivne, ale to je jen jeho problém. Za mě parádní práce pánů muzikantů, kteří v nejextrémnějším žánru na světě neztratili nadhled, naopak - propagují jej prolínáním v mase přístupnější hudební styly a častokrát zcela ladně spojují tak protichůdné žánry, že je lze označit průkopníky extrémní alternativní hudby. Přičtěme devízu, že ve svém žánru prakticky nemají konkurenci - většina se totiž ráda striktně identifikuje jedním žánrem - a dostaneme svěží originální album v parádním balení, ke kterému se čas od času s velkou chutí vrátíte.