>>>   R e c e n z e   >>>   JONESTOWN "s/t" | MESSERSCHMITT 109 "s/t"

JONESTOWN "s/t" | MESSERSCHMITT 109 "s/t"

(2009 Hardcore Attack Records, Phobia Records)

Rychle a ještě rychleji

Horký, velmi horký je tento vinyl, když dohraje na mém gramofonu. Syrový crust a hardcore punk, který obě kapely produkují, je zkrátka plný živoucí energie. Jsem velice rád, že k tomuto splitku došlo, protože obě skupiny nejsou na české scéně úplnými nováčky a nevydání nějakého počinu na nejlepších zvukovém nosiči by bylo do pekla volající.

Obal je rozvírací a celý černobílý, na přední straně je jakási jeptiška v plynové masce a na zadní straně fotografie se všemi účastníky tohoto vinylu. Uvnitř samozřejmě nechybí texty všech písní a sestavy obou kapel. Tedy co se týká samotného obalu, není to nic graficky ani textové závratného, leč je zde vidět kus práce a mně osobně to stačí - přece jen nejdůležitější je vždycky až zvuková část.

Kladenská skupina Jonestown v dnešní době již patří ke stálicím české crustové scény a tento rok jim vychází u českého labelu Phobia Records a slovenského labelu Hardcore Attack Records dokonce dvě split EP naráz. To první je obsaženo právě v této recenzi a ve druhém případě jde o split s kladeňáky Kohoutek, které jsem zatím neměl možnost slyšet, čili nemohu tvrdit, který vinyl se Jonestown povedl více. Každopádně ten první na mě zapůsobil velice dobrým dojmem. Už úvodní gradující tóny kytar a bicích jsou brutálním balzámem na mé uši. Jak první "Religious Scum", tak druhá "Nuclear War" je opravdu crust punk, jak má být. Líbí se mi hlavně zvuk kytar a ve druhé zmíněné písni je výborný především začátek. Jonestown potvrzují, že jsou vyhranou kapelou, která má pořád - především mladým lidem - co říct, a to včetně kritických textů, které doporučuji si přeložit, protože kapela zpívá anglicky.

Na druhé straně se nachází rovněž po dvou kusech, a sice od jihlavských Messerschmitt 109. I tuto kapelu znám, především z koncertů, které pořádá můj kamarád z Benešova. Zajímavostí je, že skupina vznikla někdy v roce 2005 jako vedlejší projekt hardcore punkové formace Průmyslová smrt. Messerschmitt 109 hraje muziku na pomezí hardcore punk a crustu a rozhodně jde o kvalitní porci tvrdé hudby. Líbí se mi jejich zvuk a jsem rád, že první "Nevěř" i druhá "Jihad" jsou zpívány v češtině.

Celé split 7" EP na mě zapůsobilo hodně pozitivně a doufám, že se obě kapely časem dostanou i do drážek velké desky!