>>>   R e c e n z e   >>>   Gnu "Album Epochal"

Gnu "Album Epochal"

(2007|12|09 Silver Rocket)

Vdm "Recenze Epochal"

Hluk, rytmus a melodie, to všechno bylo "Srdce v kusech zvuku", dřevní a živočišným duchem bijící debutová fošna, kterou následovaly "Milimetry ticha", deska čistější, zřetelnější, uvolněná a písničková, aby oba velký vinyly připravily cestu pro aktuální "Album Epochal", třetí albovou epochu kapely Gnu, která je tentokrát někde mezi nimi, ovšem s maximálním zúročením zkušeností a let. Zvuk z podzimního Jámoru definitivně zabíjí.

Pokud jste měli s předchozími deskami trochu problém nebo se do nich bořili pomaleji, s novinkou nebudete mít velkou práci, ovšem ani ťukem nezazní jakákoliv jednoduchost, podbízivost či prvoplánovitá výroba hitů. Tady se vaří pořád v garáži. Alternativní post rock, co rytmicky přesně odkapává jako žhavý jiskry z punkovýho a hardcorovýho základu vytěženýho v 80. letech minulýho století. Skoro fosílie přetavená v současný zářivý odlitek otryskaný do posledního detailu. Tak dospělý album, jak kapela zůstala dítětem. Dělá ve svý podstatě pořád to samý, co ji v pubertě chytlo - a dělá to už zatraceně dobře.

Texty dolují v neutěšených životních stavech normálního rockera, kterej nenávidí tohle označení, kterej bezděčně nezatuh´ v 70. letech, kterej žije svůj život zrovna v týhle době a kterej věří, že věřit se dá už jenom sobě (a přesto občas rozsvítí všechny světla v patetickým povyku osobního vyjádření, že na na tomhle světě přece jenom není pouze zle).

Rozvírací obal ctí tradici starých rockových desek, uměleckých děl v tom nejférovějším slova smyslu. Tohle se ale musí fakt vidět.

Epochální album? Název desky nemá podtitul, nikde tedy není jasně řečeno čím. Měřeno optikou tvorby Gnu je ovšem kapela evidentně ve skvělým rozpoložení a je úplně fuk, že jsou při poslechu cítit ve vzduchu zpětný vlivy i přímý odkazy Deverovky či Esgmeq a Emems. Všechno je to totiž doma, pod titanovým pláštěm uhánějící Stříbrný rakety. Moc hodnej ani ne.