>>>   R e c e n z e   >>>   FESTA DESPERATO "Nový Babylon"

FESTA DESPERATO "Nový Babylon"

(2006|03|19 Gasmask Records, Hluboká Orba Records, Miruus Levyt, Out Of Control / Psychotherapy, Phobia Records, Refugiado Records, Samuel Records)

Absurdní realita

Tuhle recenzi jsem se rozhodl napsat až v době, kdy si ve svém posledním (a doufám, že finálním) neutěšeném životním období srovnám své hodnoty, kterými bylo ještě nedávno necitlivě manipulováno z mnoha stran. Od doby, kdy mi desku Samuel předával na festivalu Multicolor Musicca 2008 v Sušici, uběhl bezmála celý rok a já se konečně cítím zcela vyrovnaný, nezlomený a mám do psaní velkou chuť, která je pro tuhle činnost velmi podstatná.

Na EP "Nový Babylon" se kromě Samuel Records podílelo dalších 6 domácích labelů, a protože šlo o debut brněnské kapely Festa Desperato, nejednalo se o sázku na jistotu, nýbrž o pomoc šířit myšlenky a hudbu v duchu d.i.y. etikety. Samuel do své ručně číslované várky sta kusů vložil letáček, kde vyzdvihuje jednoznačné klady a maximální efektivitu d.i.y. kooperace, která je pro první vinylovou nahrávku jakékoliv „neoficiální“ kapely doslova živou vodou.

Texty Festa Desperato nejsou veselé, protože život na Zemi, resp. v lidské společnosti zdaleka není „jen“ legrace. Sedm vlastních skladeb popisně odmítá tenhle svět, kterej mutuje do stále obludnější formy. „Nejabsurdnější vize včerejška jsou dnešní realitou,“ cedí zpěvák z hrdla v tracku "Vize" a já nemám co k tomu více říci, než mu dát souhlasně za pravdu.

Mám moc rád tyhle v podstatě velmi citlivý a zároveň velmi nabroušený partičky. Tahle si zvolila jako žánrový prostředek skandinávský crust, zakrojila vinyl skvělým nástupem, po němž za chvíli skočí kvílející kytary a už se výrazně nepoleví do samého konce. Nejedná se o naprosto nic nového, ale vše je výborně zahrané, narvané srdcem a uvážíme-li nakonec, že jde o domácí kapelu, pak se jedná o prakticky bezkonkurenční jízdu!

Jako bonus vezme nezabedněný hardcorový stoupenec zavděk coverem "Conquest" od Disclose, nezabedněný metalový příznivec pak třeba studiem Hellsound, kde nahrávka vznikala na sklonku roku 2005.