>>>   R e c e n z e   >>>   DEMARCHE "Maybe Tomorrow"

DEMARCHE "Maybe Tomorrow"

(2010 Papagájův Hlasatel Records)

Maybe? Tomorrow!

Přesně tohle je jeden ze sedmipalců, na které jsem se těšil už od loňského roku. Zmíněný vinyl patří žižkovským pankáčům Demarche a hned v úvodu mohu říct, že čekání se vyplatilo všemi deseti! Od vydání jejich předchozího 7" EP DEMARCHE "Fucking Hangover" letos uplynuly tři roky a za tu dobu skupina vyměnila zpěváka i basáka a zahrála si společně třeba i se skotskými Oi Polloi, amíky Total Chaos nebo kanadskými Left For Dead. Demarche opravdu pilně koncertují a na současném zvuku je ona vyhranost skutečně znát.

Sedmipalec je vybaven velice povedeným malovaným obalem, jehož přední stranu zdobí smrtka, která je vázána i na titulní píseň "Maybe Tomorrow". Nechybí fotografie aktuální sestavy, samozřejmostí jsou pak texty. Jako milý bonus považuji vložení černobílého kresleného plakátu kapely, který je sice malý, ale všechny fanoušky jistě potěší.

Nejdůležitější je však samotný obsah nahrávky. Už úvodní a zároveň titulní písnička si rozhodně žádné servítky nebere a ač je celá v angličtině, její pochopení není myslím nijak složité („When we were the kids / they promised us the end of the world / but they broke their vows...“). Už jenom začátek, kde se postupně přidává další a další nástroj, mi přijde jako efektní nápad - především na koncerty. "Maybe Tomorrow" je ze všech písní zařazených na sedmipalci rozhodně nejzdařilejší a troufám si tvrdit, že jde možná o doposud nejlepší skladbu Demarche vůbec! Následující „vypalovačky“ jako "Vol a chcípni", "Nemocná planeta" a "Lords Of War" jsou rovněž skvělou porcí syrového hardcore / punku! Jako veliké plus zde považuji i nezazděnou baskytaru, jak tomu bohužel často nebývá u nahrávek tohoto druhu muziky. U Demarche tvoří baskytara silného partnera mezi bicími a ostrými kytarami.

Žižkovští se opět posunuli dál a několikaletá pauza od vydávání jakýchkoliv nahrávek skupině jenom prospěla. Tím spíš, že zpěvák Splinter mi z této nahrávky sedí víc, než jeho předchůdce Havran, jež mimochodem v současné době zpívá v crust / punkové úderce Gomora, která na svůj vinylový debut stále čeká. Snímek "Maybe Tomorrow" byl pořízen na konci roku 2008 a nahrával se stejně jako jeho předchůdce v Professional Sound Studiu u Pavla „Kuřete“ Hejče. Zkrátka a dobře, nový sedmipalec se klukům opravdu povedl a jsem si jist, že o Demarche ještě hodně uslyšíme.