>>>   R e c e n z e   >>>   BOY "I'm Weird"

BOY "I'm Weird"

(2013 Voltage Records)

99% shit, 1% punk rock hooligans

Není to dlouho, co jsem tuhle novou punkovou krev z Brna krátce představil v recenzi na sampler BRNO STÁLE V PLAMENECH, kam Boy umístili svůj první vál "S náma si nebudou hrát". Na novou kapelu byla laťka nasazena vysoko, byl jsem tedy zvědav, jak si kapela poradí se samostatnou nahrávkou. Teď držím v ruce tenhle vinyl, už potřetí pouštím gramofon, a ať do mě hrom uhodí - ono jim to zní fakt dobře!

Rozkládací obal plný fotek kapely, která zvolila jednotný koncept oblékání, tedy nečekej nic než křiváky, pyramidy, řetězy i nábojáky, a především nezbytné čepice, to vše pochopitelně v černé. Nejsem sice nějaký zapřísáhnutý zastánce uniformity u punx kapel, ale tohle mi přijde vtipné a k hudbě Boy i značně trefné. Kromě koláží z fotek najdeš v obalu i texty s anglickými překlady. Nečekej nic víc, žádný bonusový plakáty a samolepky tu nenajdeš, tohle je model stará Anglie.

V Boy se sešli členové Mad Pigs (zpěv), Die Hards (kytara) nebo Post Mortem (bicí), tedy pánové léty již vyhraní, kteří své nástroje umí vzít náležitě do ruky. To nakonec platí i o zbylých dvou členech, kteří rovněž nejsou úplnými nováčky. Melodické kytary, kvalitní punková rytmika, srozumitelný zpěv a sborové refrény. Jasný odkaz na starou anglickou školu konce sedmdesátých a počátku osmdesátých let. Černý vinyl se songy "Anti-Social", "I'm Weird" a "Insane World". Názvy sice v angličtině, ale texty české, tedy vlastně až na refrény, které jsou taktéž v angličtině. Jelikož je zpěvákem Kejkla z Mad Pigs, tak mě to ani příliš nepřekvapuje, protože právě anglické refrény se objevují už u jeho domovské kapely, i když podobnost s Mad Pigs je u mě s každým poslechem menší. Tohle je zkrátka víc o melodiích a kapela by klidně mohla působit už před nějakými třiceti lety, jak jsem psal výše. Texty Boy se zabývají především postoji kapely ke zbytku společnosti a naopak, tedy touze žít svobodně, nežít jako tupé stádo a mít právo rozhodnout se žít si podle sebe. To vystihuje třeba titulní "I'm Weird": „Proč být normální / být tím kým nechci být / žít podle regulí / co mě někdo nastavil / Mít svůj falešný vzor / co správně vypadá / co nikdy nezlomí / zaběhlá pravidla“. Hudba i texty u Boy zapadají pěkně do sebe, nahrávka zkrátka nemá hluché místo. Navíc nové brněnské nahrávací studio Sonidos udělalo kvalitní zvuk, kterému dominují především kytary, jejichž zvuk je veliký plus téhle nahrávky. Boy zkrátka valí hodně dobrý punkrock a já jen doufám, že si je někde stihnu poslechnout i naživo!

Závěrem snad ještě nutno dodat, že deska vyšla v nákladu 300 kusů u zpěvákova labelu Voltage Records, kde vychází dost hardcore/punkových nahrávek i ze zahraničí. V květnu bude možnost vidět Boy mj. v Praze, a sice jako support legendárních The Adicts!