>>>   R e c e n z e   >>>   BOMBATÖLCSÉR "Bude klid"

BOMBATÖLCSÉR "Bude klid"

(2012 Ultima Ratio)

Bombový kráter z Blučiny

Na Moravě se v poslední době urodilo několik zajímavých kapel, jejichž nahrávky bych zde rád postupně představil. Jednou takovou kapelou je i crustový masakr Bombatölcsér (název znamená v maďarštině bombový kráter). Tahle úderka z Blučiny nedaleko Brna hraje teprve pár let a v její sestavě sice nenajdeš příliš známá a jinými smečkami prohnaná jména, přesto jim to valí přímo pekelně! Hodně rychlý, nekompromisní a syrový crust s odkazem na americkou školu. Naživo jsem je viděl poprvé v létě na festivalu More Noise For Life nedaleko Pardubic a už tam mě mile překvapili. O to větší potěšení bylo, když se kapela objevila se dvěma záseky na kompilačním vinylu Brno stále v plamenech. Krátce po vydání kompilace vyšel u Ultima Ratio i samostatný sedmipalec, který mé nadšení z téhle kapely jen potvrzuje.

Není už žádnou novinkou, že právě Ultima Ratio si dává vždy záležet i na grafickém zpracování celého díla, takže nejinak tomu je i v případě Bombatölcsér. Krásný rozkládací obal plný prapodivných černobílých koláží, uvnitř najdeš v tomto duchu i fotku kapely, a nechybí texty, které jsou vždy v jazyce, ve kterém jsou nazpívány, tedy angličtina nebo čeština - škoda tedy absence překladů. Nakonec komplet obsahuje přiložený malý plakát a samolepky. Opravdu krásná práce od začátku do konce!

Samotná hudba Bombatölcsér je přesně taková, jak jsem ji popsal již v recenzi na sampler BRNO STÁLE V PLAMENECH, nebo o něco výše. Rytmická sekce bicích a basy místy až do fastcoru, kytary jedou a nepřehánějí to s nějakými přebytečnými vyhrávkami, a navrch brutální dívčí řev. Tady prostě není čas na nějaké zbytečné pauzy a celkem šest válů se přežene jako palba z kulometu! Zvuk je syrový, hlasitost maximální a okenní vitráže už dávno popraskaly, protože krásný žíhaný vinyl se točí na 45 otáček už podesáté. První strana obsahuje vály "Intro", "Bude klid", "W.H.D.F." a "War Against All". Mně osobně se však víc líbí druhá strana se songy "Minefield Blues" a "Technology Kills", rychlost vítězí! Texty Bombatölcsér jsou plné temných vizí dnešního světa, tedy naděješ se utrpení války, kybernetických zbraní, vraždění politiků i mrtvých nadějí. Nahrávka byla pořízena ve zkušebně kapely v létě 2011 a jedná se tedy vlastně o demo. Jsem už zvědav, jak budou vypadat další nahrávky Bombatölcsér, protože tenhle crustový demáč se povedl! Crust as Fuck!