>>>   R e c e n z e   >>>   ARAN EPOCHAL "Neklanka" | SPORTO "Nacochatu"

ARAN EPOCHAL "Neklanka" | SPORTO "Nacochatu"

split 7" SP
(2008 Silver Rocket, Starcastic)

Zlej sen

Řada singlů Aran Epochal je k tomuto dni čtyřdílná. Minule jsme recenzovali debut ARAN EPOCHAL "Malej život" | UNKILLED WORKER "Illusions Of Nation", teď si vezmeme pod drobnohled (a trochu na přeskáčku) třetí řadové SP, které rovněž zůstalo oběma stranami v pomyslném hangáru Silver Rocket (tentokrát v kooperaci se Starcastic) - vinylovými souputníky se stali Sporto.

Tyhle domácí singly okrajový scény můžete v současný době akceptovat, nechápat nebo oslavovat. Já je beru jako malý, v pravdě prakticky privátní návrat ke zdravému a sympatickému povýšení jediného songu coby totálního prostředku ke sdělení, zastavení se v dnešní době, kdy není na nic čas, natož si hrát co pár minut s malou deskou nad gramofonem. Víte vy vůbec, kolik singlů museli vydat a prodat totalitní umělci, než se dostali k velkému albu? No, nakonec tohle je úplně jedno a zcela mimo mísu, Aran Epochal se hlásí pouze k malým deskám a velkou nechce. Alibismus nebo součást image fenomenálního projektu? Ani jedno, ani druhé. Cítí to tak a já tomu věřím.

Na týhle černý sedmičce mě dostali především Sporto. Bourkova předchozí kapela byla Ememvoodoopöká a její právě vyprodaný LP "Dort jak brus" je nesmrtelný dílo. Sporto je o hřiště jinde, ale cit k hitové písničce zůstal beze ztráty zachovaný. "Nacochatu" válcuje svou lehkostí až vzdušností, na krátký ploše je jednoduše všechno, co má dobrá písnička mít. Text v češtině vylézá po několika ledabylých posleších, je trochu nostalgický, trochu zlej sen, ale ztotožní se s ním každý normálním životem standardně zmítaný rocker (v nehanlivém slova smyslu), kterému se dobře tráví i pop nebo post punk. V den vydání umístili Sporto singl na web k oficiálnímu volnému stažení podmíněným pouhou registrací. Pro sběratele naprosto nepodstatná informace, která zde jen doplňuje malý profil kapely, která jde proti proudu a přesto je napřed.

Aran ví, co je třeba udělat proto, aby se poslední tři recenzenti v týhle zemi, kteří ještě píšou o něčem tak zdánlivě nemožném, jako jsou vinylový singly, věnovali každému jeho songu - vydává výhradně právě malý, jednoskladbový desky. "Neklanka" je téměř popový minimalismus ohlodaný na kost. Místy už obnažený morek. Hudba „metronomu“ neuhýbá ani pohledem, a pokud skladba graduje, tak jen a pouze zpěvem, který se však opakuje rovněž prakticky stále dokola.

Obal je ve stylu řady, tedy čistá fotografie tentokrát s fialovým proužkem, kulatá samolepka na ochranné fólii, z druhé strany jen nezbytné info a to celé na pořádně tuhém, matném kartonu.

Pozn.: Recenzi upřímně „věnuju“ svým několika „životním“ láskám, které svorně pohřbil mistr čas v obětavý kooperaci se současným na hlavu postaveným světem plným přetvářky, zrady, kariéry a nebezpečnejch psychopatů.