>>>   R e c e n z e   >>>   ARAN EPOCHAL "Místní borci" | OTK "Nádoba na maso"

ARAN EPOCHAL "Místní borci" | OTK "Nádoba na maso"

split 7" SP
(2008 Silver Rocket)

Borci v nádobě

Automatický patern coby bicí stroj uvede skladbu "Místní borci", kterou vzápětí opanuje jednoduchým, příjemným a zapamatovatelným baskytarovým motivem Aran, do toho deklamující text o tom, co se stane, když jsi moc mladej kluk a máš k dispozici moc silný auto. Svébytnej auto folk rock čistej jako úmysl dělat věci po svým a bez předsudků. Tohle ocením patrně s každým singlem téhle epochální vinylové řady.

Stejně tak jako je skladba Aran Epochal na každém jednom 7" SP exkluzivní záležitostí, tak je to vždy i v případě kolegů na straně A. Chcete mít kompletní OTK a schází vám tenhle singl, kterej jste v době vydání jen tak přešli? Pak je kompletní nikdy mít nebudete. Tohle je sběratelská úchylka, pojďme raději k tomu rozhodujícímu, a tím je hudba. Třetí deska OTK "Okolo" je po všech směrech luxusní položka současného tuzemského alternativního rocku a skladba "Nádoba na maso" vychází později, ač byla nahraná už v roce 2004. A nejen proto je jiná. Minimalistická? Jak se to slovo vezme. Napsaná podvědomě do týhle vinylový ságy? Dost možná. Každopádně je něžná a ponurá v procítěném zpěvu, stejně jako psychedelická a drsná v místy až špinavém šponování zvuku varhan.

Aran do svý diskografie pečlivě vybírá partnery, kteří buď produkují veskrze příbuzný minimalismus jako on, anebo vyhradí netradiční song, který zapadá do konceptu ságy, respektive toho kterého kotouče. A tohle je zářný případ právě OTK. Společným singlem je propleten každodenní vražedný automobilismus.

Poprvé mi úplně nedostal obal, nepoužívaný řetěz kolem stromu je příliš viditelně naaranžovaný a skoro až ruší kontrastem vůči starému kmenu. Jinak ale vysokej standard, kartonovej obal, černej vinyl a klasickej náklad pěti set kusů toho všeho. Dolis až podle toho, jestli si to koupíš nebo ne.