Rok vydání:   11. listopad 2000
Hudební nosič:   demo CD-R
Studio:   Rujna Studio, Horažďovice
Vydavatel:   vlastní náklad
Kontakt:   berry(a)mortifilia.cz
Autor recenze:   František Březina

Psát recenze na nahrávky kapel mezi nimiž a mnou je určité pouto mne ničí, ale v případě druhého demo počinu sušické Mortifilie mohu čestně předeslat, že na vzniku tohoto jsem se zhola ničím nepodílel, pročež mi nakonec nebylo proti srsti jej zrecenzovat. Co do mé někdejší funkce antimanagementu Mortifilie, tuto převzal bubeník Pavel a mně zbyly na bedrech promo aktivity, propagace v médiích a funkce jakéhosi věci trochu znalého poradce kapely. Nicméně se nelze vyhnout do jisté míry subjektivnímu hodnocení, což bez nátlaku přiznávám.

Po setkání se s druhým zvukovým počinem nejprve shledáme, že D.I.Y. kazeta byla vyměněna za CD-R, které je schováno za barevným obalem a obrázkem, který vyvedl manažer Martyrium Christi, Beherit. Samotný booklet nepostrádá žádnou důležitou informaci včetně textů a disk je polepen vkusnou barevnou samolepou s již neodmyslitelně krvavým logem a lebkami. Bez téměř čtyř minut půlhodinový materiál je slyšitelným důkazem toho, že po někdejším big beatovém oparu v tvorbě skupiny se slehla zem. Kluci dnes drtí v podstatě již čistý melodický death metal ovlivněný švédskou školou 90. let. Šest vlastních i jedna převzatá písnička jsou toho jistým důkazem. Nacházíme v nich nezkrotnou palbu, odlehčení, jízdu, pletenec melodií, náklep, naléhavost či syrovost, čemuž všemu je adekvátní Františkův vokál. Dílko je na svůj styl zkrátka pestré. K tomu všemu obsahuje jako bonus dobrou cover verzi Faty Morgany, a to konkrétně písničku "Život po životě", která před tímto demem vyšla na poněkud utajeném tribute CD. Narozdíl od všech vlastních kompozic je zpívaná pochopitelně česky. Co se zvuku týká, oproti debutu si pánové polepšili díky zkušenostem, ale stále se nejedná o onen vysněný studiový zvuk, který jistě nebude chybět na plánovaném třetím demu, po kterém už nemůže přijít nic jiného než velká deska. To však předbíhám událostem. Zvuk je na druhé promo celkem v pořádku, ale při čtvrté skladbě "...and Demons Own Up" došlo k jistému klopýtnutí, čímž byla ku škodě věci snížena hlasitost a výsledkem je rušivý element plynulého díla.

Nicméně druhé demo předčilo debut " ... in your head" (1999) a povedlo se. Kapelu opět o kousek postrčí na její strastiplné cestě death metalem. Osobně jsem spokojen.

[ Headquarters ]   [ Sušický rockový puls ]

[ Návštěvní sešit | Poznámkový blok ]   [ Odkazy ]   [ Koncerty ]   [ Sušická rocková pouť ]