Rok vydání:   2005
Hudební nosič:   demo CD-R
Studio:   Studio Pavla Čermáka, Sušice
Vydavatel:   vlastní náklad
Kontakt:   orchestra(a)email.cz
Autor recenze:   František Březina

Duo ORCHESTRA se pohybuje zdaleka již nejen v sušické rockové scéně teprve zhruba rok a na většinu posluchačů působí v dobrém smyslu slova jako zjevení. Je to však logické, pospojujete-li dobré muzikanty, kteří co do nástrojového obsazení značně neobvykle a přitom nadmíru dobře souzní. Dva studenti pedagogické fakulty si mezi sebe rozdělili elektrické housle a bicí a výhradně s těmito nástroji produkují experimentální alternativně instrumentální hudbu oscilující po plus minus rockové ose mezi téměř thrash metalem a skoro vážnou hudbou.

Kapela, respektive takto orchestr vyrukoval hned zkraje své oficiální existence se stejnojmennou demo nahrávkou, která však - alespoň co do zvuku určitě - nedosahuje takových kvalit jako živé koncerty. Nenahrávalo se studiově, nýbrž "na koleně", ovšem vzhledem k tomuto faktu není zvuk úplně špatný, chybí mu však podstatné komponenty jako hutnost, dynamika či bezprostřední náboj. Nahrávka tak o to citelněji upadá po několika skladbách do monotónních vod a posluchač se přestává soustředit, byť by jistě bylo na co. Houslista Vlk si vyhrává s efektovými krabičkami, jednotlivé zvuky vrství a nahrávku jimi probíjí, a tomu zdárně sekunduje Plánička se svou bubenickou artilerií ovládanou takřka intelektuálně.

CD-R demo je nabízeno v obale s průměrně zvládnutou grafikou, rozzrněným motivem počinu a základními informacemi. V případě instrumentální kapely by neškodilo napsat ke každému názvu pár slov a nastínit tak motiv songu, pakliže nebyl záměr skupiny nechat výklad zcela na posluchačově fantazii. Na stejnojmenném demu naleznete osm skladeb víceméně odpovídajících výše uvedenému popisu. Uvažuje-li ORCHESTRA do budoucna o dostupnosti své tvorby širšímu okruhu potenciálních posluchačů, pak doporučuji obsadit post zpěvu kýmkoliv současné tvorbě přístupným a vnímavým, stejně jako místo dalšího rytmického nástroje, tedy basové kytary.

Ať tak a nebo tak, každopádně se jedná pouze o demo, díky němuž kapela svým originálním projevem oslovuje posluchače a mj. na jehož základě poměrně hojně koncertuje. A o to jde (v tuto chvíli) především. Svůj účel plní (ruku v ruce se selfmanagementem, který - soudě dle počtu již odehraných a právě plánovaných koncertů - v případě této kapely naštěstí funguje!).

[ Headquarters ]   [ Sušický rockový puls ]

[ Návštěvní sešit | Poznámkový blok ]   [ Odkazy ]   [ Koncerty ]   [ Sušická rocková pouť ]

[ Aktuální díl ]   [ Ankety ]   [ Archiv ]   [ Recenze ]   [ Inzerce ]   [ Kontakt ]