Rok vydání:   listopad 2004
Hudební nosič:   CD-R
Studio:   Ex Avik Plzeň
Vydavatel:   vlastní náklad
Kontakt:   milosbesta(a)quick.cz
Autor recenze:   František Březina

S touto recenzí přicházím takřka za 5 minut 12, protože v případě zájmu o nahrávku je k dispozici posledních 30 kusů z desetkrát vyššího nákladu. A+ je vedlejší projekt klatovského Asmodea, ve kterém shromáždil melodické rockové nápady, které nejsou použitelné v domovské kapele. Že je její frontman Miloš Bešta rocker obklopený rockery je nad slunce jasné. Byť se v domovském Asmodeu léta věnuje odnoži thrash metal, v projektu A+ servíruje "rockec" non plus ultra! Proč skutečně nenastavit i tuto tvář, když se nakonec není vůbec za co stydět?

Desetiskladbovou kolekci nahrávala klasická sestava Asmodeus (na obalu zvěčněna pod velmi průhlednými pseudonymy), doplněna o trubku, klávesy a saxofon, tedy nástroje, jenž výsledek vkusně a nenásilně kolorují. Však pojďme do nahrávky ještě hlouběji. Velmi a často poslouchatelná produkce je doslova přehlídkou, exhibicí klasických chytlavých riffů a postupů, jemných nuancí, které se vždy v tu pravou chvíli prostřídávají s hardrockovými výboji. Materiál se tak sice brzo ohrává, ale přesto se k němu posluchač velmi rád vrací. A nejen proto, že v každém tracku nalezne nějaký vyvoněný moment. Zajímavé, osobité, hudbě poplatné a v kramflecích silné jsou zároveň i texty z dílny páně Petrička. Promlouvají životem samým a kromě toho, že jim samozřejmě rozumíte (díky Miloševičovu citlivému přednesu), na vnitřní straně obalu k nim naleznete autorovy jednotlivé komentáře. Co do vítězného obratu, připomenu jeden mrazivý ze songu Sníh: "Špína je do nás zažraná až pod klíční kost". A abych jenom neoslavoval a nechválil, zmíním jedno přirovnání, a sice v závěrečném songu "Largo Desolato" se dočkáváme mixu Asmodea a Arakainu (slyš úvod jako vystřižený ze songu "Brána Iluzí" z alba "Salto Mortale"). I co do zpěvu, Bešta tu řve jako Brichta, to je bez diskuze. Cosi pak chybí chytlavému (ne podbízivému, jak by možná mohl působit) popěvku v "Jsem jako jezero". Plní svůj účel, ale není úplně dotažený. Toho se jistě můžeme dočkat příště, protože Asmodeus hodlá v projektu A+ nadále nepravidelně pokračovat.

Závěrem snad jen překroutím a doplním lidové rčení: Na co Bešta sáhne, to nezkazí! Byť posluchači na konci nahrávky mimoděk sdělí, že to je docela prasečinec.

PS: Originální CD-R s potiskem a barevným obalem lze objednat za 100,- + 70,- (dobírka) přes výše uvedený e-mail.

[ Headquarters ]   [ Sušický rockový puls ]